14 maja 2014

Featured this week #3

Witam moi kochani ponownie w Featured This Week ;-)
Na początek parę zdań takiego wstępu: 

Tak strasznie cieszę się, że wszystko wraca do normy. Ostatnio, jak wiecie, dużo się działo i post w tamtym tygodniu się nie pojawił, ale mam nadzieję, że nie jesteście źli?
Bardzo odjazdowo, że mogę tutaj nadal być i ,pracować' dla was, pomagając przy tym Katie i dobrze się bawić. Ja też przez ten czas miałam sporo czasu na przemyślenia, wpadłam na dużo pomysłów dotyczących bloga i mojego działu. 
        Będzie się działo! 
A może wy macie jakieś pomysły co do moich ulubieńców? Może coś mi polecacie, chcecie dorzucić jakiś dział ,stały' który pojawiał by się w Featured This Week?
Jestem otwarta na wasze propozycje, oczywiście.. zostawię wam kontakt do siebie, mam nadzieję, że będą przychodzić coraz to nowe pomysły. Postaram się, żeby kontakt do mnie był zapisany gdzieś na blogu. 


MUZYKA

Piosenką tygodnia zostanie piosenka, która, myślę, jest bardzo.. popularna w ostatnim czasie. 
Jest to oczywiście ,,I See Fire".


Piosenka promuje film ,,Hobbit 2: Pustkowie Smauga". 
W sumie nie oglądałam filmu, jakoś tak wyszło, nie ciągnęło mnie do niego zbytnio, ale piosenka jest nieziemska. 
Oczywiście Ed Sheeran i jego wokal są wyjątkowe.. Dziwne, że nie zwracałam uwagi na Ed'a wcześniej, mimo, że było o nim bardzo głośno. Jakoś.. Nie wiem. 
W każdym razie na pewno kiedyś sięgnę po film.


Piosenka spokojna. Zauważyłam, że ostatnio słucham w większości takich piosenek. Aż dziwne, gdyż wcześniej nigdy nie zwróciłabym uwagi na tę piosenkę. 
Imponują mi też ostatnio męskie wokale, czego również wcześniej nie było. Teraz słucham tylko pociągających, męskich, spokojnych nut, wy też tak macie?! ;o 

Ed Sheeran nie pociąga mnie zbytnio jako mężczyzna, ale cóż za głos.. on przeważa nad wszystkim ;-) 

Oczywiście moją faworytką - wersja akustyczna. 






KSIĄŻKA

Książką tygodnia będzie książka, na którą czekałam miesiące! Po przeczytaniu pierwszych dwóch części zamówiłam w bibliotece trzecią, która nie była dostępna. Miała zostać zwrócona w przeciągu tygodnia, ale czekałam ok. 2 miesięcy. Mam nadzieję, że ten ,ktoś' kto nie zwrócił książek, dostanie odpowiednią karę za me cierpienia. 
Jestem w trakcie czytania - tak jak myślałam - NIESAMOWITA. 
Mowa tu o III tonie serii ,,Darów Anioła''. 



 Oczywiście aby zrozumieć tą, musicie sięgnąć po tom I, który oczywiście polecam.
A zaczęło się to tak.. 

 Uwagę Clary Fray, stojącej przed nowojorskim nocnym klubem Pandemonium, przykuwa dziwny a zarazem uroczy chłopak o niebieskich włosach. Okazuje się bowiem, że niebieskowłosy nie jest człowiekiem lecz demonem, a pozostała trójka to tak zwani Nocni Łowcy. Zdziwienie Łowców jest tym silniejsze, że jako zwykły człowiek Clary nie powinna ich widzieć. Korzystając z ogólnego zamieszania, demon próbuje się wymknąć jednak zostaje zabity przez Jace'a. Clary nie przyjmuje wyjaśnień nieznajomych, jednak gdy ciało demona rozpływa się w powietrzu a do pokoju wpada ochrona klubu wraz z Simonem - nie dostrzegając trójki Łowców - dziewczyna wyjaśnia, że doszło do pomyłki.

Następnego dnia rano Clary kłóci się ze swoją matką. Sytuacja zaognia się gdy dziewcyzna dowiaduje się o planowanym przez matkę całowakacyjnej wyprowadzce na czas wakacji. Napięcie rozładowuje Simon, który zabiera przyjaciółkę na koncert, jednak mijając sąsiadkę, bohaterka dostrzega dziwną postać z kocimi oczyma i ostrymi zębami. W knajpie Clary po raz kolejny spotyka Jace'a, od którego dostaje dziwny czujnik, przypominający telefon. Kiedy bohaterka wraca do domu odkrywa, że całe mieszkanie jest zdewastowane a jej matka zniknęła. Na miejscu pojawia się potwór, któremu Clary stawia czoło, ale ostatecznie zostaje trafiona zatrutym ogonem i traci przytomność. Budzi się obok Jace'a, który przedstawia ją Isabelli Lightwood oraz jej bratu, Alecowi. Po krótkiej rozmowie dziewczyna postanawia wrócić do mieszkania by zabrać z niego kilka rzeczy.

Na miejscu ona i Jace zostają ponownie zaatakowani przez potwora, którego Jace uśmierca. Para bohaterów przechodzi przez portal i trafia do domu Luke'a, przyjaciela matki Clary, gdzie zastają szukającego jej Simona. Kiedy Simon poznaje Isabellę, okazuje jej od razu spore zainteresowanie przez co Clary czuje się nieswojo. Hodge opowiada historię Kręgu - grupy Nocnych Łowców, która próbowała zgładzić wszystkich z Podziemia, czyli wszelkie byty typu wampirów, wilkołaków, czarowników i tym podobnych. Nie udalo im sie to i zostali ukarani. Ich przywódca, Valentine Morgenstern, został spalony, jednak Hodge myśli, że w jakiś sposób udało się mu pozostac przy życiu. Wyjawia także, że on sam, wraz z Isabellą, Aleciem oraz matką Clary byli członkami Kręgu.

Hodge chce wyzwolić pełne moce Clary. W tym celu udają się do Miasta Kości, jednak na miejscu nie udaje się usunąć pewnego rodzaju blokady z umysłu dziewczyny. Dziewczyna ma wizję chaotycznych obrazów i imienia "Magnus Bane". Kiedy Isabelle dowiaduje się o tym, pokazuje zaproszenie na imprezę w Pandemonium, sygnowaną nazwiziem Bane'a. O północy Clary, Isabelle, Jace, Simon i Alec udają się na imprezę Magnusa Bane'a, który okazuje się być Wysokim Czarnoksiężnikiem Brooklynu. Przyznaje się, że to on jest sprawcą blokady na umyśle Clary, którą założył na wyraźne życzenie jej matki.


Jace i Clary wybierają się na nocny piknik by uczcić urodziny dziewczyny. Kiedy zbierają się do odejścia, Clary potyka się tak, że Jace chcąc uratować ją przed upadkiem ostatecznie całuje dziewczynę. Wracają trzymając się za ręce, lecz gdy całują się podonownie zostają nakryci przez Simona który jest bardzo zły z powodu zachowania przyjaciółki. Kiedy Clary tłumaczy, że to tylko pocałunek, Jace czuje się dotknięty. Ostatecznie Simon odchodzi.

By uspokoić myśli Clary zaczyna kreślić coś w swoim notatniku. Odkrywa przy tym, że posiada magiczną zdolność kreślenia run. Dowiaduje się dzięki temu, że jej matka ukryła potężny artefaky, Śmiertelny Kielich, wśród talii kart tarota namalowanej niegdyś dla ich sąsiadki. Kiedy Nocni Łowcy próbują odzyskać artefakt sąsiadka Clary zostaje opętana przez demona który atakuje grupę. Demon zosrtaje pokonany przez Simona, jednak Alec zostaje poważnie ranny. Clary i Jace wręczają Kielich Hodge'owi, jednak ten zdradza swoich towarzyszy i oddaje Kielich oraz Jace'a w ręce Valentine'a. Kiedy Clary rusza w pogoń za uciekającym zdajcą, ten atakuje dziewczyne lecz zostaje powalony przez wilkołaka, którym jest Luke, przyjaciel matki dziewczyny. Luke zdradza bohaterce, że Valentine jest jej ojcem. Luke i jego stado atakują siedzibę Valentine'a. Wśród wielu ofiar, bohaterka i jej wilczy protektor dostają się do środka. 

Clary dociera do Valentine'a i Jace'a. Valentine przyznaje, że jest także ojcem Jace'a, co oznacza, że on i Clary są rodzeństwem. Luke wpada do komnaty i atakuje Valentine'a, jednak ten uzyskuje przewagę. Dopiero gdy Jace staje u boku Luke'a, Valentine ratuej sie ucieczką przez portal. Clary odnajduje swoją matkę pogrążoną w śpiączce.

Matka Clary trafia do szpitala. Alec zostaje uzdrowionu mocą Magnuza Bane'a. Clary i Jace są w szoku, jako rodzeństwo nie mogą tworzyć pary. Co dalej?


Mam nadzieję, że opis was przekanał, tak jak mnie kiedyś ;)



FILM



Do filmów familijnych podchodzę zazwyczaj z rezerwą, oglądam je głównie dla rozrywki czy zabicia czasu. Na film 'Karate Kid' zdecydowałam się dlatego, że już dawno nie oglądałam nic w tym stylu.

Bohaterem filmu jest 12-letni Dre Parker, który przeprowadza się z mamą do Chin. Chłopiec na początku czuje się zagubiony, nie może się dopasować do reszty. Od razu podpada kolegom ze szkoły, którzy, jak się później okazuje, są uczniami szkoły karate i wykorzystują swoje umiejętności znęcając się nad Dre. Świadkiem jednej bójki jest dozorca z budynku, w którym mieszka chłopiec z matką. Mężczyzna przychodzi mu z pomocą, a Dre, zafascynowany jego umiejętnościami, prosi, by nauczył go walczyć. Aby zrewanżować się na rówieśnikach, Dre musi wziąć udział w turnieju karate, który wcale nie tak łatwo przetrwać.

Film 'Karate Kid' nie jest pospolitą produkcją, którą może się na pozór wydawać. Jest to film przeznaczony dla każdego, ale ma bardzo głęboki przekaz. W filmie jest wiele zabawnych jak i wzruszających scen, które rozbudzają najgłębsze nawet uczucia. Jest on obrazem prawdziwej przyjaźni, która może się narodzić między nauczycielem i uczniem. Pokazuje, że nawet uczeń może nauczyć nauczyciela jak żyć.

Główną rolę w filmie gra Jaden Smith, syn Willa Smitha i Jady Pinkett Smith. Według mnie, zagrał swoją rolę świetnie i można ją uznać za doskonały start w showbussines. Druga główna rola przypadła Jackie Chanowi, co szczerze mówiąc, wcale mnie nie zdziwiło, bo nie wyobrażam sobie nikogo innego w roli nauczyciela karate.

Obejrzenie filmu 'Karate Kid' nie było w żadnym stopniu stratą czasu i polecam go każdemu, bez względu na wiek. Na pewno nie pożałujecie.

Jak już wszystkim wiadomo, zawsze 'przyglądam' się muzyce w filmach. W tym nie słychać jej za wiele, ale na sam koniec pojawia się piosenka w wykonaniu Justina Biebera i Jadena Smitha 'Never say never'. Od razu mówię, żeby nie kierować się opiniami antyfanów - piosenka jest świetna. Zapraszam do przesłuchania :)




Premiera: 10 czerwca 2010 (Świat), 24 września 2010 (Polska)
Produkcja: Chiny, USA
Gatunek: dramat, familijny, akcja, karate, sportowy


* * *

14 komentarzy:

  1. Piosenka NSN jest świetna !
    http://fashion-madam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Hobbit jest moim zdaniem dobrym filmem, Karate Kid też jest fajny. miło się go ogląda z rodziną jak i też ze znajomymi. Duużo pracy musiałaś włożyć w ten post bo jest długi i dobrze napisany. To dobrze bo takie posty chętniej się czyta (przynajmniej ja takie chętnie czytam). Bardzo fajny design bloga. Niby taki prosty a ma coś w sobie. Nie lubie Justina ale szanuje jego i jego fanów. ;/ ;) Mam do Ciebie prośbę, poklikałabyś w linki Sheinside? To dla mnie bardzo ważne. http://najla-beauty-blog.blogspot.com/2014/05/sheinside-wishlist.html

    OdpowiedzUsuń
  3. 3 część ''Darów Anioła'' jest najlepsza ;D
    http://suecombinations.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Serię Darów Anioła. Czekam na kolejne


    http://miinikaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Heej , pytałaś na moim blogu czy jestem Belieber , odpowiedź brzmi tak :)
    fashion-madam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak też myślałam <3 To witaj w klubie. ;*
      Dominika.

      Usuń
  6. W odpowiedzi do komentarza - nie umieściłam opisu książki, ponieważ to 3 część, ale może racja.. powinnam dać opis 1 części, nie pomyślałam o tym. To trylogia.
    Kiedy następna ''recenzja''? Nie wiem.. może jakoś w czerwcu? :P
    I uwaga.... AAAAAAAAAAAAAA SEBASTIAN <3
    http://suecombinations.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. alez ty kreatywna ^^


    fashionable-sophie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Hejka ;-) czy moglabys mi powiedziec jak umieściłaś po prawej te koleczka z instagramem i fb?

    http://enormouslycheap.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie wiem, to nie ja za nie odpowiadam, tylko właścicielka bloga ;*

      Usuń
  9. Nie dałam opisu, bo to 3 część ''Niezgodnej'', ale racja. Powinnam dać opis 1 częsci, nie pomyslalam....
    Nie wiem kiedy recenzja ksiazki kolejnej... może w czerwcu?
    AAAAAAAAAAA, Sebastian <33333
    http://suecombinations.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście wpadnę na bloga ;*
      Dzięki za info.. Dominika.

      Usuń
  10. Aaa lubię oglądać Jackie Chana <3 :))

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

★ Każdy nowy obserwator/komentarz motywuje mnie do dalszej pracy
★ Zostaw link do swojego bloga a postaram się zajrzeć
★ Weryfikacja obrazkowa wyłączona
★ Nie bawię się w "obserwacja = obserwacja", jeżeli mój blog ci się podoba to zaobserwuj, jeżeli twój mi się spodoba zrobię to samo
★ Jeżeli chcesz napisać tylko coś w rodzaju "fajny blog, wpadnij do mnie" to sobie daruj

Zaula, 2017