18 kwietnia 2015

CIY: pancakes


Dziecko, które uwielbia bawić się w kuchni, piec, miksować, mieszać a nawet gotować, na okres zimowy chyba zapadło w głęboki sen, ale wraz z wiosną i śliczną pogodą wróciło do życia i jest tu dziś, teraz. Jak wspomniałam, pogoda w moim mieście w ostatnich dniach była wyjątkowo ładna, więc postanowiłam to wykorzystać nie tylko do zrobienia zdjęć na kilka następnych postów, ale także na zrobienie czegoś dobrego! Jestem pewna, że większość z was już dawno jadła pancakes, ale wiem też, że jest grupa osób, które nie potrafią ich zrobić, więc oto jestem pomocna ja. (pozdrawiam grupę polish beliebers)

Składniki: 

☺ 2 szklanki mąki
☺2 łyżeczki proszku do pieczenia
☺1/3 szklanki cukru pudru
☺ szczypta soli
☺1 1/2 szklanki mleka
☺ 75g rozpuszczonego masła
☺2 jajka

Wykonanie:

Przesiewamy mąkę i łączymy ją z proszkiem do pieczenia, cukrem i solą. Następnie roztrzepujemy jajka, łączymy z mlekiem a następnie dodajemy do suchych składników. Na koniec wlewamy masło i mieszamy.
Ostawiamy na 15 minut.
Smażymy na patelni teflonowej, bez dodatkowego tłuszczu, na średnim ogniu, tak długo, aby dać ciastu wyrosnąć.

I gotowe. Możecie podać je z syropem klonowym lub jak ja, z nutellą i bananami. To już zależy od was. Zapewniam was, że nawet puste sa przepyszne. Smacznego i udanego weekendu!




Robiliście kiedyś pancakes?

45 komentarzy:

  1. Grupa Polish Beliebers pozdrawia również!:) W końcu się doczekałam!

    OdpowiedzUsuń
  2. moja mama kiedyś robiła i wyszły jej rewelacyjne :) zapraszam do mnie,jesteś mile widziana :) www.aleksandramoryn-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za przepis, hahaha. Jeszcze ich nie próbowałam, ale najwyższa pora, żeby spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. i znów mam ochotę na pancakes :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. przepysznie,czas na kulinarne eksperymenty

    OdpowiedzUsuń
  6. Przedwczoraj, ale oczywiście nie wiedziałam jak zrobić, więc musiałam poszukać przepisu w internecie. Pierwszy totalnie się nie udał (nie jestem dobra w obracaniu rzeczy na patelni), bo wlałam za dużo ciasta na patelnię i przy przewracaniu na drugą stronę totalnie się rozpaćkał (i tak był niezły). :))

    http://oczyoutsidera.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj u mnie pogoda także była wyjątkowo ładna :) W życiu czegoś takiego nie jadłam, ale wygląda naprawdę pysznie! i te plasterki bananów oblane czekoladą, mniam!
    http://larysa-de-villiers.blogspot.com [klik]

    OdpowiedzUsuń
  8. Jadłam, bardzo mi smakują :) Twoje wyglądają pysznie!
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. jeszcze nie robiłam, podkreślam jeszcze :)
    Blog Maddy -> klik

    OdpowiedzUsuń
  10. Osobiście trochę denerwuje mnie mówienie na zwykłe naleśniki (bo czym one się w zasadzie różnią? jedynie grubością, ale to zależy, jakie kto robi) pancakes. No ale wyglądają bardzo smacznie, aż robię się głodna, fajne CIY :)
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie robiłam jeszcze pancake'ów, ale tymi zdjęciami zachęciłaś mnie do zrobienia ich. :)
    toria-blogg.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam pancakes. Te w Twoim wykonaniu wyglądają bardzo apetycznie, choć nie przepadam za bananami. :3

    loaarie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. mniam chyba sobie takie jutro zrobię :D
    http://zyciowa-salatka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam pancakesy! ♥ muszę w końcu kupić syrop klonowy :)

    { [Blog] [IG] }

    OdpowiedzUsuń
  15. Pycha ! :)
    W wolnym czasie zapraszam do mnie !
    talaiwiki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. O jezu.. *.*
    Ale mi smaka narobiłaś :D
    Zazwyczaj robię takie zwykłe cienkie naleśniki, które zawijam w rulonik z dżemem w środku. Na pewno skorzystam z przepisu! :)
    Zapraszam! zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Takie DIY to mi się podoba :D Jasne, że robiłam. Nie jeden raz. Chyba wolę jednak zwykłą wersję z cienkim, rzadszym ciastem. Ale te u Ciebie prezentują się tak apetycznie, że nie mogę się powstrzymać. Mogę prosić o jednego? Koniecznie z bananami i czekoladą/nutellą- pyszotka. Próbowałaś kiedyś miksu- banany z takim prawdziwym masłem orzechowym i miodem? Też obłędne.
    Pozdrowionka serdeczne. W wolnej chwili zapraszam do mnie- dziś na recenzję masełek z The Body Shopu. Megly :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mm , ale proste i pyszne ! ;)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Wyglądają tak pysznie! *-*
    Niestety ja jeszcze ich nigdy je próbowałam. ;c
    roxannee-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Mmm, ale pysznie wyglądają! ♥♥

    Zapraszam!
    Jully-Blog [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  21. o nie.. jest po 11 w nocy a ja idę robić pancaksy a to wszystko dzięki Tobie :')!
    wyglądają przeeeeprzysznie, poza tym kocham banany <3
    Każdy nowy obserwator jak i komentarz wywołują uśmiech na mojej twarzy.
    pozdrawiam, Natalia <3
    http://lewcix.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Pyszności ! Zrobię je któregoś dnia, bo nigdy nie jadłam jeszcze , więc muszę wypróbować ! :)



    http://martynencjatestuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. wiele razy robiłam, pyszne :)

    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Mmm, szczerze mówiąc nigdy nie jadłam pancakes'ów, raz mi nie wyszły i się zraziłam :( Teraz wypróbuje twój przepis, trzymaj kciuki! <3
    Zaobserwowałam :)

    http://itssandradagmara.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  25. Jedyny przepis z którym nie załamałam się w połowie smażenia i wyszły mi pancakes! Jestem pod wrażeniem i stwierdzam, że ten post jest niesamowicie przydatny :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Na pewno pyszne. ;) Ja nie robiłam nigdy.

    Obserwuję! ;)
    http://green0floor0.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Oczywiście, że próbowałam! Jednak wydaje mi się, że mi bardziej smakują te "zwykłe, polskie" naleśniki na cienkim cieście, ale te twoje tak ślicznie wyglądają że chyba spróbuję! Bardzo podoba mi się twój styl pisania bloga, i często na niego wchodzę. Jeśli byś chciała,to zerknij na mojego bloga (piszę po angielsku) realityislike.blogspot.com chciałabym wiedzieć jaka jest twoja opinia:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja robiłam i bardzo lubię ale niestety w mojej diecie unikam takich pancakesow, choc raz na jakis czas wiadomo ze mozna poszalec :) Twoje wygladaja bardzo pulchnie i apetycznie yummy, zjadlabym z syropem klonowym :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetny przepis! Od dawna takiego szukałam :D
    Może wspólna obserwacja? Odpisz u mnie ---->
    Mój blog-klik!

    OdpowiedzUsuń
  30. ooo jak pysznie wygląda ! :)
    paperlifex33.blogspot.com obs ? zacznij i daj znac

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbiam, szczególnie z syropem klonowym! Chyba już wiem co jutro zrobię na obiad :D

    try-to-touch-the-clouds.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Super post, szukałam jakiegoś sprawdzonego przepisu na takie naleśniki :) ale mi ochotę zrobiłaś na takie z nutellą! :)
    http://via-martyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Mam nieodparte wrażenie, że jestem jedną z nielicznych osób na świecie, które jeszcze nie jadły pancakes!

    claudine-bloog.blogspot.com --> kliknij!

    OdpowiedzUsuń
  34. kiedyś próbowałam z chłopakiem i nawet nam wyszły :D
    smacznie wyglądają ;3
    pozdrawiamy ;*
    palaania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja preferuję naleśniki od tej amerykańskiej wersji :)

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. teraz to mam na nie mega ochote, kurcze! haha :/
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Ooo, muszę wypróbować twój przepis!
    Od dawna szukam jakiegoś porządnego :D

    Dobijemy dzisiaj do 70 obs ? :)
    http://thisismydream-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. ooo ja ale narobiłaś smaka ,zaraz będę próbować robić to cacko :) Zapraszam http://paulinazachradnik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. Jejuuu kocham <3 mogłabym jeśc codziennie!:)
    Zaobsrrwuję! Liczę, że ty teź;)
    julxa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Wypróbowałam , naprawdę świetne !
    http://www.khatstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Pancakes są naprawdę doskonałe! O wiele bardziej wolę je od klasycznych polskich naleśników. Mam też swoje ulubione miejsce we Wrocławiu gdzie jadam je weekendami. Zajrzyjcie do menu http://roadamerican.pl/pancakes/. Cudowne, nieprawdaż? :)
    Ja uwielbiam z dodatkiem nutelli, karmelu, lub białej czekolady (Raczej niezbyt częsty widok).

    OdpowiedzUsuń
  42. Pierwszy raz pancakes jadłam w road american restaurant we Wrocłąwiu- istne szaleństwo. Mają takie pomysły, że głowa mała, zreztą zoczcie sami http://roadamerican.pl/road-menu/ Myślałam, że jest to cięższe w ykoanniu ale widzę, że sama też bym dała radę :)

    OdpowiedzUsuń

★ Każdy nowy obserwator/komentarz motywuje mnie do dalszej pracy
★ Zostaw link do swojego bloga a postaram się zajrzeć
★ Weryfikacja obrazkowa wyłączona
★ Nie bawię się w "obserwacja = obserwacja", jeżeli mój blog ci się podoba to zaobserwuj, jeżeli twój mi się spodoba zrobię to samo
★ Jeżeli chcesz napisać tylko coś w rodzaju "fajny blog, wpadnij do mnie" to sobie daruj

Zaula, 2017