23 września 2015

Tolerancja

YOUNG MULTI - Nie Wiem



Poszanowanie czyichś poglądów, wierzeń, upodobań, różniących się od własnych - czyli krótko mówiąc TOLERANCJA, której definicja przydałaby się wielu ludziom zaciekle twierdzących, że są tolerancyjni a przy pierwszej lepszej okazji obrażają poglądy drugiej osoby. Wyrozumiałość i akceptacja to dwa różne pojęcia, które możemy przypisać do tematu o którym dziś piszę. Podstawa jest szacunek do drugiego człowieka i akceptowanie go z jego poglądami, czasem, owszem, coś może nam się to nie podobać, ale należy przyjąć do wiadomości, że ta inna (inna według nas) osoba też ma takie same prawo do życia, jak ja, ty i każdy. Miłość, pochodzenie i kolor skóry to trzy główne aspekty, które są narażone na brak tolerancji. Nie wiem jak jest w inncych krajach, więc wypowiadam się tylko i wyłącznie na temat Polski i tego co sama zaobserwowałam.  Jestem w 99% osobą tolerancyjną, bo oczywiście są rzeczy/sytuacje, których zaakceptować nie potrafię i założę się, że Wy też tak macie, prawda?

Każdy z nas jest takim samym stworzeniem - człowiekiem. Nie wpływamy na to gdzie zostaliśmy urodzeni, jaki mamy kolor skóry albo kim są nasi rodzice. Skoro już wspomniałam o tym, że wszyscy jesteśmy pod jednym względem tacy sami, jaki sens ma śmianie się z kogoś prawie identycznego? Śmianie się z kogoś kto kocha osobę tej samej płci? Co w tym złego? W czym to wszystko przeszkadza osobom nietolerancyjnym? Czy ta milość różni się od miłości kobiety i mężczyzny? Miłość to miłość. Człowiek to człowiek. Głupotą jest zabranianie drugiemu człowiekowi miłości, cóżże on takiego zrobił drugiemu, że pierwszy uczy go jak ma kochać?
Spotkałam się z kilkoma przypadkami osób, które wręcz bały się przyznać do swojej orientacji przez strach.  Wyobrażacie to sobie? To tak jakby matka wstydziłaby się kochać swoje dziecko, bo jest ciemniejsze lub ma rude włosy. W wielu domach, od dawną są przyjęte standardy, że rodzinę tworzy mama, tata i dzieci. Osoby wychowujące się w takim domu boją się mówić o swoim homosekualiźmie, wiedząc, że rodzice będą źli, albo w ogóle nie wiedzą jak zareagują. Osobiście wydaję mi się, że jeśli rozmawiamy z naszymi rodzicami i mamy jako taki kontakt powinniśmy wiedzieć co o tym myślą i jaki mają do tego stosunek. Każdy człowiek widzi każdą sprawę inaczej, jedni bagatelizują a drudzy wyolbrzymiają. Można najpierw porozmawiać z mamą, która chyba bywa łagodniejsza w takiej sprawie. Jeśli chodzi o kolory skóry.... ludzie, przecież to jest tylko pigment. Jeśli ktoś w klasie ma inny lakier na paznokciach to się z niego śmiejecie, bo nie jest taki jak wasz?


















 | sukienka - click | buty - New Yorker | 

W tym roku wyjątkowo różnię się od większości blogerek, które twierdzą że mają "mało czasu na bloga", bo ja mam go chyba aż za dużo! Pomysłów w głowie masa, produktów do polecenia również a w kalendarzu poza datami nadrobienia sprawdzianów i kartkówek, które były w szkole podczas mojej tygodniowej nieobecności, zaznaczone są także zaplanowane już sesje z kilkoma... nowymi osobami, ale wszystkiego dowiecie się w swoim czasie. Dziękuję Madzi, która bardzo, bardzo pomogła mi z tym postem!

Teraz wasza kolej, wypowiedzcie się na temat tolerancji a ja z chęcią poczytam Wasze komentarze pijąc ciepłe kakao! 

45 komentarzy:

  1. Jak przesiaduje na twitterze dużo osób jest ''tolerancyjnych''... ale ich tolerancja odnosi się tylko do osób homoseksualnych. Ja jestem w 98% no bo tak jak ty nie jestem w stanie wszystkiego zaakceptować, ale osobą tolerancyjną mogę się nazwać :)
    Pięknie wyglądasz :D śliczny uśmiech ^^
    blog-kilk

    OdpowiedzUsuń
  2. Też jestem tolerancyjną osobą :)
    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. kliknelam, moge prosić o to samo? :)

    http://www.czillen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny i ciekawy post :)
    Super zdjęcia <3
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    http://dominikax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne mądre słowa♥
    Jesteś prześliczna !!!
    Zdjęcia są cudne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne zdjęcia, ciekawy wpis. :) Ale niestety nie zgodzę się ze wszystkim, co tu napisałaś... Mam inne zdanie co do osób, które "wolą" tę samą płeć. Bóg tego nie chciał, normalna para to chłopak i dziewczyna... Normalna rodzina to mama, tata i dziecko, a nie mama, mama i dziecko, albo dwóch ojców. Ale każdy może mieć swoje zdanie, nie będę dyskutować. :)

    juliabloger.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Cool look :) I love it ;)

    Can you follow me back? I follow you!
    If you comment my post, I will comment your five posts! :)
    http://www.sandrakopko.com/2015/09/white-and-brown-set.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Większość ludzi na pytanie odnośnie tolerancji odpowiada: "Jestem tolerancyjny, dopóki TEGO nie widzę." W Polsce z tym tematem jest na szczęście coraz lepiej. Świetny blog, oby tak dalej! ♥
    Zapraszam na mój blog i do komentowania www.kadamowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładnie wyglądasz *.*
    Uważam, że powinno być więcej tolerancyjnych osób.
    Według mnie nietolerancja jest niesprawiedliwa. Dlaczego ktoś ma nie być sobą?

    live-telepathically.blogspot.com kliik

    OdpowiedzUsuń
  10. wspaniale jak zawsze, uwielbiam tutaj zaglądać :) zawsze wszystko jest genialne!

    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Dokładnie! Tolerancja, a akceptacja to zupełnie coś innego i wspominam o tym w każdej możliwej sytuacji. Oj ja też znam osoby, które bały się powiedzieć o swojej orientacji, bo 'co inni powiedzą', jeju. Tak jak napisałaś; w jakiś sposób jesteśmy identyczni. Świetne zdjęcia :)
    Arleta!

    OdpowiedzUsuń
  12. Gorgeous! I'm your new GFC follower # 471 if you want to come on my blog ♡

    www.beautywithterri.blogspot.it

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny post ! Ja jestem człowiekiem , który osobiście nie toleruje jedynie nietolerancji . Każdy z Nas jest człowiekiem także w pewnym stopniu jesteśmy równi . A to ze różnimy się od siebie czyni , że świat nie jest nudny .
    Zapraszam do mnie http://orchixn.blogspot.de/ .
    Ps. Obserwuje , bardzo mi sie u Ciebie spodobało

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem tolerancyjna, a przynajmniej się staram. Często jest tak że osoby które
    mówią do wszystkich "jesteś nietolerancyjny" albo "homofob" sami nie są tolerancyjni
    wobec drugiej osoby. Uważam że tolerancja polega przede wszystkim na milczeniu -
    nie zgadzam się z czyimś zdaniem, ale szanuje je i nie wykłócam się o swoje.
    świetne zdjęcia, piękna Katie <3
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ładna sukienką,klikęłam :)
    mycrazyworldpaual.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam w klasie bardzo nietolerancyjną koleżankę, której przeszkadza wszystko, co odchodzi od normy i nie przeszkadzałoby mi to tak bardzo, gdyby nie to, że próbuje wszystkim narzucać swoje zadnie.
    Świetne zdjęcia! :)

    Milena Blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny post, ślicznie wyglądasz :* Ta sukienka jest extra. Co do tolerancji to jeden z największych problemów dzisiejszych problemów. Niektórzy nie rozumieją, że jak ktoś ma inne zdanie, inne poglądy czy orientacje, także ma uczucia, a to jakim jest, to już jego sprawa.
    U mnie nowy post, zapraszam

    http://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Oj, trudny temat. Polska nie jest krajem tolerancyjnym. Możemy się za taki uważać, ale ludzie to weryfikują. A szkoda, bo odrobina wyrozumiałości i akceptacji w nas, każdemu by się przydała i żyłoby się lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  19. Super sukienka <3
    Bardzo ładne zdjęcia
    http://rubik514.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajne zdjęcia, ciekawy przekaz postu!
    http://prettytopnotchlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Jestem tolerancyjna. Dopóki ktoś nie wkracza w moją przestrzeń nie przeszkadza mi, że jest takiej czy innej orientacji seksualnej. Kolor skóry, wyznanie religijne nie jest także wyznacznikiem tego jakimi jesteśmy ludźmi :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam oglądać Twoje zdjęcia!
    Sukienka bardzo ładnie się na Tobie prezentuje:)
    Co do tematu to różnie bywa z tą tolerancją. Moim zdaniem jest to spowodowane tym, że ludzie nie potrafią zaakceptować sami siebie i są zazdrośni o czyjeś szczęście:)

    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Jestem fajną Twojej urody *.* bardzo śliczna jesteś <3
    Obserwuję i zapraszam do siebie <3
    www.moskwasworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Brak tolerancji wynika ze stereotypów. Kiedyś widywało się kobietę z mężczyzną, to mężczyźni nosili spodnie, a kobiety siedziały w domu z dziećmi i jedynie o nie dbały. Moim zdaniem wraz z idącym naprzód światem powinna iść również tolerancja.
    /meainsolita.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. o matko przepiękna sukienka <3

    http://glamour-and-more.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. ja też na brak czasu nie narzekam, generalnie jakoś ze wszystkim sobie radzę i nawet się wyrabiam z terminami. ;) sukienka bardzo ładna, sesja też całkiem udana. :)
    a co do tolerancji, to ja od zawsze jestem bardzo tolerancyjna aż do momentu, gdy ktoś zaczyna narzucać mi swoje własne zdanie, najczęściej odmienne od mojego. wtedy zaczynam się złościć. ;)
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Cudowna sukienka! ♥♥♥
    Stereotypy robią swoje w sumie...

    http://alexonline167.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja uważam, że jestem bardzo tolerancyjną osobą i naprawdę nie rozumiem osób które nie tolerują homoseksualizmu. No bo nikt przecież na siłę nie będzie się w nikim zakochiwał, to bez sensu...
    Genialna sukienka! ;D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com
    Proszę o klikanie w ostatnim poście, będę bardzo wdzięczna i szczęśliwa! :D

    OdpowiedzUsuń
  29. świetny blog, bardzo ładnie piszesz ;)
    Pozdrawiam
    NOWA NOTKA
    Obs za obs? kom za kom ?
    napisz w komentarzu

    OdpowiedzUsuń
  30. Jeju ...po pierwsze piosenka *.* Multi jest super <3 Po drugie ŁAŁ :) Myślę dokładnie tak samo jak ty też w 99 % toleruję ludzi z innych krajów innego pochodzenia czy po prostu ludzi. Myślę że śmianie się z czyjejś orientacji jest beznadziejne jak można tak się zachowywać ...idealnie to ujęłaś " Miłość to Miłość" (Powinni wydać taką książkę :) ) Ale wracając sądzę że nie śmiałabym się z koleżanki tylko dla tego że ma paznokcie pomalowane na inny lakier niż ja. Więc na pewno nie śmiałabym się z kogoś innej karnacji. Dobrze że przypominasz o tej tolerancji :))) Miło czytało się posta aaaa i po trzecie śliczne zdjęcia ♥ Jak się rozpisałam ♥

    http://anita-maggda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Oddaj mi trochę swojego czasu!! :D
    Pięknie wyglądasz, masz super urodę! :)

    http://try-to-touch-the-clouds.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Mam oko na trampeczki cudne!!!
    Piękne zdjęcie te 3/4 to super wyszło.
    zapraszam będzie mi miło jak skomentujesz! Pinaxi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Tolerancja? Mogę rozmawiać o tym godzinami.
    Myślę, że jestem naprawdę tolerancyjną osobą. Homoseksualista, czarnoskóry, chińczyk, turek - dla mnie nie ma to różnicy, człowiek to człowiek. To nie mój interes z kim sypiasz, nie obchodzi mnie jaki masz kolor skóry. To są tylko drobne szczegóły. Nie rozumiem, osób nie tolerancyjnych, tych ciągłych ataków na czarnoskórych i homoseksualistów. Przecież to nie nasz interes, z kim sypia dana osoba!
    Ostatnio bardzo przeraziło mnie, iż mój 6-letni kuzyn, obraża właśnie osoby o innym kolorze skóry. Pomimo iż ma tylko 6 lat, zna sporo " kawałów" o takich ludziach. To przerażające!

    Bardzo ładne zdjęcia, masz śliczne oczy! ♥

    Pozdrawiam,
    http://large-means-beatiful.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo mądre słowa jak na tak młody wiek. Jesteś bardzo fajną i dojrzałą osóbką :)
    Cieszy mnie to bo to co dzieje się z dziecmi, nastolatkami i ich znieczulice to jest po prostu dramat.
    Dobrze, że są takie wyjątki jak Ty :)
    zapraszam na moje przemyślenia --> http://gosiakks.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  35. świetna sukienka,kliknęłam :)


    Pozdrawiam i zapraszam www.agatabasiak.blogspot.com xx jesli możesz kliknij w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  36. całkowicie się z tobą zgadzam, na szczęście tolerancja jest coraz częściej zauważana ;)

    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Piękna stylówa ! i Piękna dziewczyna :*
    Pozdrawiam i zapraszam: http://nikaaswag.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Wielu ludzi mówi a wręcz zapiera się, że jest tolerancyjnym. Jednak gdy tylko trafi się ktoś lub coś innego od razu jest dużo często nie miłych komentarzy... dlaczego? Ludzie powinni interesować się swoimi wierzeniami, wyglądem i poglądami a nie wtrącać w życie innych. Jak będzie tak interesować się innymi to nawet nie zauważy kiedy jego życie przeminie..

    my-wayyy.blogspot.com (kliknij)
    nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
  39. bardzo podoba mi się Twój wygląd bloga ;* jest świetny :)
    Wspólna obserwacja ? Daj znać u mnie justperfectfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. śliczne zdjęcia :))
    Obserwuje:)
    daydream89.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Szczerze powiedziawszy nie uważam się za ni trochę osobą tolerancyjną, no cóż. XD

    OdpowiedzUsuń

★ Każdy nowy obserwator/komentarz motywuje mnie do dalszej pracy
★ Zostaw link do swojego bloga a postaram się zajrzeć
★ Weryfikacja obrazkowa wyłączona
★ Nie bawię się w "obserwacja = obserwacja", jeżeli mój blog ci się podoba to zaobserwuj, jeżeli twój mi się spodoba zrobię to samo
★ Jeżeli chcesz napisać tylko coś w rodzaju "fajny blog, wpadnij do mnie" to sobie daruj

Zaula, 2017