31 marca 2016

Flawia de Luce: Zatrute Ciasteczko

Ariana Grande - Dangerous Woman


Kilka miesięcy temu wydawnictwo Vesper sprezentowało mi książkę, której tytuł widnieje w tytule postu. "Zatrute Ciasteczko" to pierwszy tom serii książek o Flawii de Luce, dziewczynie, mieszkającej w dużej posiadłości wraz z ojcem i dwiema starszymi siostrami. Mieszkają w angielskiej wiosce Bishop's Lacey. Flawia od początku stała się moją ulubienicą, gdyż ma dość niespotykaną - jak na swój wiek - pasję. Interesuje się bowiem chemią, a jej specjalizacją są wszelkiego rodzaju trucizny. Pewnego ranka bohaterka znajduje w swoim ogrodzie mężczyznę, którego poprzedniej nocy widziała w gabinecie ojca. Jego ostatnim słowem było „Vale!”. Po krótkim czasie podejrzanym staje się tata Flawii i gdy zostaje zatrzymany przez policję, jedenastoletnia dziewczynka próbuje rozwiązać tę kryminalną zagadkę na własną rękę. Czy jej się uda? Tego już wam nie zdradzę.

Na temat samej książki opowiem Wam jednak coś więcej. Powieść napisana jest prostym językiem, chociaż zdarzały się wyrazy, których nie rozumiałam. Mimo swojej grubości nie należy do najcięższych. 363 strony czytało się szybko i przyjemnie zarówno przy ciepłej herbatce i zapachowej świeczce, jak i w szkole dlatego zrobiłam to podwójnie. Nie ukrywam, że jestem ciekawa dalszych przygód Flawii i chętnie zainteresuję się pozostałymi tomami tego dzieła Alana Bradleya. Wam także je polecam!








Mieliście kiedyś styczność z którymś tomem powieści o przygodach Flawii? A może znacie inne, warte polecenia dzieła Alana Bradleya?

50 komentarzy:

  1. Śliczna okładka tej książki już przyciąga. Uwielbiam takie kryminalne historie (bo chyba jest to trochę kryminał). Zaciekawiły mnie Twoje słowa, więc książkę wpisuję do kolejki ;D
    Pozdrawiam, kochana :*

    blogtylkodlamnie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę ją kupić. Na paru blogach już widziałam, że książka jest bardzo fajna. Wydaje mi się, że książka ta jest w moim typie. Rzadko kiedy lubię czytać książki, ale niektóre są bardzo fajne i ciekawe...
    Buziaki x
    karolinyjia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Patrząc na okładkę przypomina mi się Tim Burton - jeśli książka jest utrzymana w podobnych tematach jak filmy tego pana to już kupuje, nawet jeśli "Vale" kojarzy mi się z "Salve" czyli z łaciną, do której się lekko zrażam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Musi być naprawdę ciekawa ta książka.

    live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam o niej, ani nie widziałam w księgarni ale nie ma co się dziwić, księgarnia w moim małym mieście niedawno sprowadziła sobie dopiero "zniszcz ten dziennik" XDDD
    Kurcze wydaje się być ciekawa jeszcze ten intrygujący tytuł *-*
    I muszę to napisać cudowne zdjęcie takie idealneee <3
    Pozdrawiam♥
    http://liveivette.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Już po samej okładce mogę posiedzieć(napisać), że książka mnie zaintrygowała :)

    ---------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie widziałam o tej książce, ale chyba sobie ją sprezentuje:)
    Zapraszam do mnie asiaknebel.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niby nie ocenia się książki po okładce, ale ta jest cudowna! Od razu rzuca się w oczy :)

    MÓJ BLOG klik

    OdpowiedzUsuń
  9. Taka inna okładka tej książki ;)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawie wygląda ta książka :)

    High Five? :)
    http://fridayp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka widać, że bardzo ciekawa. Zachęciłaś mnie do niej, zaraz zerknę na inne jej recenzje, ale spodobało mi się Twoje zdanie na temat tej książki, poza tym ładne zdjęcia z książką w roli głównej, uwielbiam takie oglądać!!!

    Pozdrawiam,Jabłuszkooo ♡
    Mój blog-KLIK!
    Spodobał Ci się mój blog? To zaobserwuj!

    OdpowiedzUsuń
  12. Na wstępie mogę stwierdzić, że bardzo podoba mi się okładka. Lubię tego typu utwory, więc być może zakupię tę książkę C:

    OdpowiedzUsuń
  13. strasznie mi się podoba wygląd tej książki, musi być również ciekawa:)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. ciekawie się zapowiada. troszkę mrocznie :) może po maturce znajdę czas to uda mi się przeczytać :)
    jamaicantrip97.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie słyszałam o tej książce. Ale ma ładną okładkę! Poza tym, sama fabuła wydaje się interesująca, a Flawia intrygującą postacią. Tytuł zapisałam i pewnie zamówię przy najbliższej okazji. Uwielbiam książki. ;) Arleta

    OdpowiedzUsuń
  16. w sumie nie wiem czy by mnie zainteresowała...:D/Karolina

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    OdpowiedzUsuń
  17. Zapowiada się bardzo ciekawie, może uda mi się kiedyś dowiedzieć czy główna bohaterka rozwiązała tą zagadkę! Sama okładka książki bardzo zachęca do jej
    przeczytania. Nie znam żadnych innych książek tego autora.
    Pozdrawiam ciepło (:
    calkiemzwyczajnadziewczyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. nie przepadam za takimi książkami ale brzmi nawet ciekawie, przeczytać zawsze można :)


    KAPCIUSZEK

    OdpowiedzUsuń
  19. Książka wydaje się naprawdę interesująca, ale nie jestem do końca przekonana czy to moje klimaty... W każdym bądź razie być może po nią sięgnę :)
    Bardzo ładne zdjęcia ^^ Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny :*
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Nigdy nie czytałam tej książki xd

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie czytałam tej książki, ale po Twoim opisie i wyglądzie okładki myślę, że powinna mi się spodobać:)
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie czytałam książki, a i w Twoim opisie zabrakło mi szczegółów, które przykułyby moją uwagę. Chciałabym dowiedzieć się czegoś więcej i teraz muszę Lubimyczytać odpalić. Ale widzę potencjał. Może kiedyś się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  23. nie czytałam tej ksiązki, ale po twoim opisie chyba spróbuję ją gdzieś zdobyć :)

    obserwuję!
    zapraszam do mnie http://meowtix.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie miałam styczności z tą książką ani chyba z tym autorem. Jednak wiele o niej słyszałam i wydaję się być naprawdę ciekawa. Lubię bardzo kryminalne zagadki, a zwłaszcza jak jest to jakaś seria. A jedenastolatka w śledztwie? To dopiero musi być intrygujące!
    Z racji, że jestem miłośniczką książek i uwielbiam poznawać nowych autorów chętnie się na nią skuszę :)

    Pozdrawiam!
    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Będę miała co czytać po testach! :D
    http://lone-gunmens.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Zapowiada się ciekawie, będę musiała przeczytać. Śliczne zdjęcia ♥
    http://porcelanowa-lala.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. świetnie się zapowiada ;)

    pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. nigdy nie słyszałam, ale fajna okładka :)
    http://0lja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Lubię to wydawnictwo, ale znam ich głównie z kolorowanek dla dorosłych :)
    Obserwuję
    http://zyciepelnekoloru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciekawa książka, świetna prezentacja książki :)

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Słyszałam o tej książce :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Musze przeczytac tą książke;)

    masz moze ochotę na wspólną obserwację?:) daj znac u mnie ;)

    reggae-karolina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Nowy post! ♥
    zapraszam!
    pandabae.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. super jest ta książka :)
    śliczne zdjęcia
    mypinkdreams3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja ostatnio właśnie poszukuję jakiś książek. Muszę poczytać jakieś recenzję jeszcze na temat tej książki i może się zastanowię nad zakupem tej.

    OdpowiedzUsuń
  36. Ciekawa recenzja ;)
    Śliczne zdjęcia!

    http://ylyys.blogspot.com/2016/04/adventure-in-black-dress-with-straps-by.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  37. Artwork tej książeczki jest chyba najbardziej zachęcający, no i ta nazwa Zatrute Ciasteczko ma coś w sobie! ;d

    Niestety, twórczość Alana Bradleya jakoś mnie zawsze omijała... ;>

    KULTURA & FETYSZE BLOG (KLIK!)

    OdpowiedzUsuń
  38. pierwsze slysze o czyms takim. No, ale nie zaszkodzi sprobowac. pozdrawiam

    http://ciotkastiv.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. Piękne zdjęcia, osobiście z książką jeszcze nie miałam do czynienia :)

    OdpowiedzUsuń
  40. myślę, że może być ciekawie ;)

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com/

    Pozdrawiam Zuzia :)

    OdpowiedzUsuń
  41. widziałam tą książkę, ale nie miałam okazji czytać :)

    Zapraszam do siebie i zachęcam do komentowania i obserwowania :) by-klaudiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Śliczne zdjęcia.
    yelloow-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Pierwszy raz slysze o tej ksiazce, ale wydaje byc ciekawa.

    OdpowiedzUsuń

★ Każdy nowy obserwator/komentarz motywuje mnie do dalszej pracy
★ Zostaw link do swojego bloga a postaram się zajrzeć
★ Weryfikacja obrazkowa wyłączona
★ Nie bawię się w "obserwacja = obserwacja", jeżeli mój blog ci się podoba to zaobserwuj, jeżeli twój mi się spodoba zrobię to samo
★ Jeżeli chcesz napisać tylko coś w rodzaju "fajny blog, wpadnij do mnie" to sobie daruj

Zaula, 2017