09 kwietnia 2016

Jak podjąć współpracę na blogu?

ZAYN - BeFoUr



Jak to wygląda? Kto napisał pierwszy? Na czym polega taka współpraca? Jak uzyskać współpracę? To jedne z wielu często zadawanych mi pytań dotyczących współprac. Korzystając z wolnego czasu postanowiłam, że trochę wzbogacę Was o wiedzę dotyczącą sklepów internetowych i tego, jak to wygląda od mojej strony. 

Zacznijmy od tego: jak w ogóle można uzyskać, zdobyć, podjąć współpracę? Większość firm, z którymi miałam styczność, jako minimalną liczbę obserwatorów podaje 1000. Jak sami pewnie zauważyliście, rzadko kiedy blogerki, które mają współpracę, mają także te tysiąc obserwatorów, więc wydaje mi się, że liczy się przede wszystkim odbiór, wygląd bloga i zdjęcia. Jeśli jesteście pewni, że Wasz blog jest na takim poziomie, że zapewni stronie odpowiednią reklamę, to śmiało możecie napisać do wybranej przez Was firmy. Spróbować nigdy nie zaszkodzi. Jeśli jednak zależy Wam tylko i wyłącznie na darmowych ubrankach, to lepiej dajcie sobie spokój.

Na jakiego maila pisać i co napisać? Na każdej stronie na samym dole (lub ogólnie GDZIEŚ) jest zakładka kontakt, w którą wystarczy kliknąć. Niektóre firmy mają osobny e-mail do współprac, więc uważnie czytajcie, na jaki wysyłacie wiadomość. Tak czy siak, jeśli wybierzecie zły, to jest duże prawdopodobieństwo, że odeślą Wam maila z tym, na który powinniście napisać. Najważniejsze informacje, to przede wszystkim wasze imię, skąd jesteście, link do bloga i co możecie zaoferować danej stronie czyli np. liczba obserwatorów, konkretny pomysł na promocję.

Na czym polega współpraca? Większość współprac polega na tym, że firma wysyła Wam wybrane przez Was produkty ZA DARMO. To, na jakich zasadach je dostajecie, zależy już od strony. Na jednych jest to kupon o danej wartości, na innych dokładna ilość rzeczy. Waszym zadaniem jest pokazanie ich, napisanie recenzji, REKLAMA. Spotkałam się z myślami o tym, że produkty odsyła się do sklepu. NIE, NIE I JESZCZE RAZ NIE! Ubrania, kosmetyki i wszystko, co uda Wam się zdobyć podczas współpracy, zostaje z Wami.

Moje początki ze współpracami pamiętam doskonale i swoją pierwszą współpracę kontynuuję do dziś. Nie jestem pewna, kto odezwał się pierwszy, ja czy firma, ale wiem, że z czasem to zdecydowanie firmy odzywały się do mnie. Pamiętajcie, by zachować rozum i przed podjęciem współpracy dokładnie przeczytać jej warunki oraz przejrzeć asortyment sklepu. Pierwszą współpracę podjęłam około pół roku po założeniu bloga. Ilość obserwatorów była mała, ale bornprettystore.com nie jest jakąś szczególnie popularną stroną. Kolejna pojawiła się w podobnym czasie. Poważniejsza, z dużo bardziej znanym sklepem mianowicie shein.com. Kolejne dochodziły z czasem.

Jeśli chodzi o zalety współprac to przede wszystkim możliwość przetestowania czegoś, podzielenia się z kimś opinią, w przypadku blogerek modowych – nowa perełka do stylizacji. Oczywiście są także wady, ponieważ każda strona posiada coś w stylu regulaminu współpracy. Zazwyczaj na pokazanie danych rzeczy mamy tylko 7 (teraz częściej już spotykam się z liczbą 14) dni. Nawet jeśli rzecz nam nie odpowiada, to powinniśmy ją opublikować wraz ze swoją opinią.

Czas przesyłki oraz sposób dostarczenia również zależy od firmy. Najczęściej paczki przychodzą mi na pocztę (jeśli jestem w domu to mam możliwość odebrania jej od razu – zalety znania listonosza). Ostatnio jednak jedna dotarła do mnie kurierem także trudno mi powiedzieć w jaki sposób są one wysyłane.



















| jacket - click | t-shirt - click | trousers - bershka | shoes - adidas superstar |

Post wyszedł bardzo długi dlatego, jeśli chcecie poczytać moją opinię na temat kilku sklepów, z którymi miałam lub mam współpracę to koniecznie dajcie mi znać w komentarzach, a napiszę o tym osobny post. Jeśli chcecie, mogę także napisać "poradnik" jak zamawiać na takich stronach, krok po kroku. Mam nadzieję, że ten post w jakiś sposób Wam pomógł i nie obiecuję, że zawarłam tu wszystko! Pamiętajcie, że jest to na podstawie tego co sama "przeżyłam". Oczywiście, jeśli macie macie jakiekolwiek pytania to śmiało pytajcie tutaj, na asku lub na fanpage'u

63 komentarze:

  1. Jestem za żebyś jeszcze zrobiła post typu opinie o sklepach z którymi miałaś współprace, i poradnik jak zamawiać na takich stronach :) Świetne zdjęcia :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne zdjęcia!
    Bardzo ciekawy post.
    Często się zastanawiałam, czy nie podjąć współpracy, ale myślę, że mój blog nie jest jeszcze na tyle popularny i rozwinięty, żeby to wyszło.
    Poza tym jego tematyką nie są ubrania, outfity itd, a przemyślenia :)

    live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia, zresztą jak zawsze :)
    Bardzo podoba mi się Twoja kurtka/katana *-*
    Myślę, że wielu osobom (także mi) taki post pomógł i łatwiej będzie im rozumieć pojęcie słowa współpraca i na czym to wszystko polega.
    Chętnie poczytam post o firmach, z którymi współpracujesz :)

    Pozdrawiam!
    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie firmy, z którymi współpracowałam, zawsze same do mnie pisały i myślę, że to też mogłabyś uwzględnić. Czasami firma sama do jakiegoś blogera napisze i wtedy można już sobie 'odpuścić' pisanie dodatkowych maili z liczbą obserwatorów itp. :D
    Post na pewno przyda się wielu osobom! :)

    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przydatny post i śliczne zdjęcia. Poradnik co do zamawiania rzeczy ze stron myślę, że byłby również pomocny C:
    http://czlowiek-zelazko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne zdjecia!😍 Cudowna stylizacja :) Podoba mi sie twój styl ubierania <3 Dałam obs bo twój blog mi się naprawdę spodobał oraz wszystkie twoje posty przeczytałam bo były bardzo ciekawe <3
    Pozdrawiam cieplutko! <3
    Mój Blog - KLIK! <3

    OdpowiedzUsuń
  7. To prawda, że każdą współpracę powinno się przemyśleć. Ja na przykład otrzymałam już dwie propozycje, ale odmówiłam, bo nie czułam, żeby mój blog był gotowy.
    blog: sajecka

    OdpowiedzUsuń
  8. Mozesz zrobic posta na temat danych sklepow oraz przedstawic proces zamawiania :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie kikawww.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluje współprac :)
    Ja planuję takowe nawiązać, ale z wydawnictwami książkowymi ;)
    Obserwuję
    Pozdrawiam!
    http://fanofbooks7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Każda współpraca ma jakieś minusy niesety, a niektórym wydaje się to takie latwe :)
    Zapraszam do obserwacji naszego bloga!

    OdpowiedzUsuń
  11. Również jestem za tym żebyś zrobiła posta na temat zamówienia i opinii na temat takich właśnie sklepów ;)
    http://porcelanowa-lala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Też jestem ciekawa i z miła chęcią przeczytała bym takiego posta :)
    http://check-it-m.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Z chęcią przeczytałabym jeszcze więcej postów odnoście współprac :)
    Śliczne zdjęcia.
    OUURSELVES.BLOGSPOT.COM -KLIK

    OdpowiedzUsuń
  14. świetny post, na pewno przyda się wielu osobom ;) super zdjęcia, bardzo fajny klimat ;*
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  15. z Shein przerwałam współpracę kiedy zobaczyłam, że podrabiają w dość chamski sposób ubrania markowe, dodają nawet ich oryginalne zdjecia na swojej stronie, a wysyłają chińskie szmatki; wolę już pójść do sklepu :D

    http://patrz-w-gore.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o kurde, z tym to się jeszcze nie spotkałam!

      Usuń
  16. Piękna piosenka! śliczne zdjęcia :)
    A post bardzo przydatny, moze kiedyś mi sie przyda ;D
    blog-kilk

    OdpowiedzUsuń
  17. Piosenka świetna na codziennie słucham Zayna jest genialny. Bardzo przydatny post! Chyba każda współpraca ma minusy, ale też ma plusy. Świetne zdjęcia! Obserwuje i liczę na to samo!
    Buziaki x
    http://karolinyjia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. fajnie wszystko opisane :) ja swoja współpracę pierwsza po ok 2-3msc dostałam :) zapraszam na : twoimioczami.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przydatny post, super kurteczka ;).
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Dobrze, że ktoś wytłumaczył dokładnie na czym to wszystko polega i jak to wygląda. Ja za współpracą się nie oglądam, ale pewnie innym się to przyda.

    podpurpurowymkocem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Post bardzo przydatny.
    Kolejny post tego typu jest świetnym pomysłem. :)

    http://magdalenblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Cenny post ponieważ długo się zastanawiałam na czym polega taka współpraca. Myślę, że pomogłaś rozwiać wątpliwości nie tylko mnie :)
    Pozdrawiam
    http://ksosna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. To sie rozpisalas haha ;)
    Ogolnie wspolprace nie sa takie trune do zrozumienia, najwazniejszy jest angielski i czas na zrobienie zdjec w ubraniach.

    OdpowiedzUsuń
  24. Super post i zdjęcia! Zazdroszczę kurtki <3
    http://freshisyummy.blogspot.com/2016/04/inspirations-coachella-2016.html

    OdpowiedzUsuń
  25. Post na pewno przydatny dla osób, które chcą wejść w współpracę z firmami.

    My blog - Click!

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetny i bardzo przydatny post :) Sama dopiero zaczynam, dlatego czytałam z zapartym tchem :)
    http://zyciepelnekoloru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. ciekawy i przydatny ten post ;)

    reggae-karolina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo przydatny post! Zawsze zastanawiałam się jak to jest z tymi współpracami i dzięki temu postowi uzyskałam kilka odpowiedzi na moje pytania ^^ Bardzo ładne zdjęcia! Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Rewelacyjna kurtka! <3

    ______________________
    PERSONAL STYLE BLOG
    http://evdaily.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Interesujący i bardzo przydatny post. A zdjęcia... REWELACJA *.*

    Zapraszam! --> http://tangledstories314.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo fajnie, że poruszyłąś ten temat.
    Do mnie napisała dziewczyna z dresslink i potem sie nie odzywała, potem inna z tej samej firmy się odezwała i mnie przepraszała i teraz żadna się nie odzywa, a ostatnio robiłam wish listę i mogę powiedzieć, że w pewnym stopniu mnie wykorzystali....
    http://pineapplealexxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Mega podoba mi się ta bluzka jak i cała stylizacja :)
    Poklikasz w linki ? Odwdzięczam się :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/2016/03/sheincom.html

    OdpowiedzUsuń
  33. omg ta kurtka *.*
    werlka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo spodobał mi się ten post i fajnie by było gdybyś zrobiła ten poradnik :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    Mój blog-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  35. Cudowny, wartościowy wpis, zachwycające zdj <3 Jest pod ogromnym wrażeniem :*
    Co powiesz na wzajemna obserwacje?

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Na pewno wpis komuś się przyda, ale nie mnie haha :)
    Na razie nie myślę nawet o współpracach, jednak kiedy będzie czas na współprace to skorzystam z twojej notki ;)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  37. na pewno wielu osobom pomogłaś :) My na razie nie zamierzamy starać się o współpracę, pomimo tego ze mieliśmy już oferty. Ale na przyszłość na pewno się przyda :D/Karolina

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    OdpowiedzUsuń
  38. Niedawno założyłam bloga i szukałam odpowiedzi na to pytanie przypadkiem wpadłam i dostałam na nie odpowiedź super . Życzę dużo sukcesów :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja na razie nie staram się o współpracę, jakoś po prostu mnie nie kusi. Jednak współpraca, to naprawdę bardzo fajna sprawa!
    Śliczne zdjęcia :)

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  40. Fajnie to wszystko wytłumaczyłaś :)

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Świetne rady. Mam pytanie, farbujesz włosy? Jeśli tak to jaka farba i kolor ? Możesz odp u mnie :* Zależy mi na dowiedzeniu się :p
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Farbuję, a raczej farbowałam włosy. Aktualnie próbuję wrócić do naturalnego, dlatego mam tak cudowny odrost. To co mam na głowie to w sumie zmyty ciemny brąz, ale jaki konkretnie i z jakiej firmy to nie mam pojęcia. Nie przykuwałam do tego szczególnej uwagi, ale wydaje mi się, że był to Garnier lub Joanna :)

      Usuń
  42. Pomocny post dla początkujących ;D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Fajny post dla początkujących;) Na razie uważam, że współprace nie są dla mnie:)
    Pozdrawiam
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  44. bardzo przydatny post ;D domyslam sie, ze po Twoich wskazowkach wiele osob zacznie podejmowac z kims wspolprace ;p
    No, ale jezeli chodzi o mnie, nie porwe sie poki co;p nie mam wystarczajaco duzej liczby odbiorcow ;p reklama na moim blogu nie bylaby dobra :D pozdrawiam!!! i caluje !! i dziekuje za mile slowa :*
    obserwuje :D
    ciotkastiv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. podoba mi się taki post jest bardzo przydatny ;)
    lubię tą piosenkę <3

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. fajnie że napisałaś takiego posta bo byłam niektórych rzeczy ciekawa ;)
    A co do postu jak zamawiać na takich stronach to na pewno chciałabym przeczytać ;)
    zapraszam
    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  47. Świetny post, bardzo przydatny dla osób mało obeznanych, czyli na przykład mnie, choć to jeszcze zdecydowanie nie mój czas no podjęcie jakiejkolwiek współpracy z firmą. :)

    Buziaki :*
    Viva la Ola

    OdpowiedzUsuń
  48. Najważniejsze dla początkujących blogerek jest to, żeby nie zgadzać się na każdą współpracę, a kreować wizerunek bloga, bo inaczej nigdy nie dostaną naprawdę ciekawej propozycji.

    OdpowiedzUsuń
  49. Szkoda ,ze niektóre dziewczyny zakładają nie z pasji a tylko żeby mieć właśnie -darmowe ciuchy.Chyba każdy widział spam komentarzy typu : Fajny blog , piękne zdjęcia , obs = obs .Chyba nic bardziej nie irytuje :/
    Bardzo przydatny post ♥
    kill-em-with-kindness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Bardzo ładne zdjęcia i przydatne porady dotyczące współprac ;)
    mycrazyworldpaula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  51. Przydatne! Boska kurtka! ;3
    http://lone-gunmens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  52. Ciekawy pomysł na posta :D

    Zapraszam: http://velina-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  53. Na pewno ktoś skorzysta z Twoich rad :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Przydatny wpis :)

    Zapraszam do mnie! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<




    OdpowiedzUsuń
  55. Bardzo ciekawy post i świetna kurtka :)
    Zapraszam do mnie :)
    http://life-by-paula.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  56. Masz bardzo bardzo ładny blog zapraszam do mnie:

    http://nikaniczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  57. Bardzo ciekawy a co najważniejsze pomocny post:)
    Bardzo ładna kurtka :)

    https://xpatrycja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  58. Świetna kurtka :)
    http://punkowa-krolowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  59. bardzo przydany post, zawsze ciekawiło mnie to, jak to wszystko wygląda :) z niecierpliwością czekam na kolejny post o podobnej tematyce do tego ;)

    w wolnej chwili zapraszam na mojego bloga http://justemsi.blogspot.com/ i do obserwowania mnie na instagramie (za wszysciutko sie odwdzieczam <3)

    OdpowiedzUsuń

★ Każdy nowy obserwator/komentarz motywuje mnie do dalszej pracy
★ Zostaw link do swojego bloga a postaram się zajrzeć
★ Weryfikacja obrazkowa wyłączona
★ Nie bawię się w "obserwacja = obserwacja", jeżeli mój blog ci się podoba to zaobserwuj, jeżeli twój mi się spodoba zrobię to samo
★ Jeżeli chcesz napisać tylko coś w rodzaju "fajny blog, wpadnij do mnie" to sobie daruj

Zaula, 2017