03 czerwca 2016

SPIJT!

Spijt - Soundtrack - Space



Ponad tydzień zajęło mi zastanawianie się nad sposobem napisania tego tekstu. Zależało mi, żeby nie była to zwykła, byle jaka recenzja. Nie wiem czy udało mi się przedstawić to tak jak zamierzałam, ale mam nadzieję, że zachęcę Was do zapoznania się z filmem, który skłonił mnie do refleksji, który okazał się pomocny, jest wartościowy i być może niektórym potrzebny.

Jochem, chłopiec uczęszczający do liceum, niekoniecznie należący do grupy osób najszczuplejszych a wręcz przeciwnie – boryka się z problemem otyłości lub nadwagi, spowodowanym prawdopodobniej sposobem odżywiania się w jego domu. Takie osoby często wyróżniają się z tłumu i są odtrącane przez społeczeństwo, a co gorsza, są nawet gnębione. W takiej sytuacji znalazł się właśnie wyżej wymieniony bohater. Sanne wraz z dwoma chłopcami – Remco i Justinem - wyśmiewali i szykanowali Jochema, co w efekcie przyniosło naprawdę okropne skutki. Jednak Jochem nie zawsze był sam. Z pomocą przychodzili mu David i Vera, którzy początkowo niechętnie, a później coraz śmielej wychylali się w jego sprawie. Towarzyszył mu też piesek, którego Joch znalazł pewnego dnia.

Był po prostu i przede wszystkim dobrym, uzdolnionym, spokojnym, wrażliwym I INNYM chłopakiem. Tymczasem ludzie dostrzegali tylko jego wygląd i w okrutny sposób znęcali się nad nim. Przykry jest fakt, że wielu z nas nie dostrzega cierpienia drugiego człowieka. Rodzice, nauczyciele, rówieśnicy. A później nadchodzi szok, kiedy nie ma już możliwości naprawienia swoich błędów.

Ciężko mi określić to, co czuję po obejrzeniu tego filmu. Pokazuje on jak okrutni i niedojrzali potrafią być nastolatkowie/dzieci a nawet dorośli. Nie potrafię pojąć jak bardzo złym człowiekiem trzeba być, by tak krzywdzić bliźniego, a ludzie w naszych czasach właśnie tacy są. Nic tylko patrzą jaki człowiek jest z zewnątrz i tylko nieliczni zwracają uwagę na wnętrze.

W filmie pokazane są problemy takie jak: otyłość, inność, nadwrażliwość, agresja, odrzucenie, znęcanie się. Są to istotne kwestie, które niestety często można doświadczyć, lub być świadkiem w rzeczywistym świecie.













  


| blouse - mohito | shoes - stradivarius | made with

Byliście kiedyś świadkami gnębienia kogoś? Jakie macie zdanie na ten temat? Czekam na Wasze odpowiedzi!

42 komentarze:

  1. Świetnie wyglądasz ;) Super buty!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mądrze napisane, ładne zdjęcia :)
    nicolenicky01.blogspot.com <<<

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie rozumiem ludzi którzy się śmieją z ludzi otyłych, może to jest spowodowane przez chorobę, albo to są geny :D Świetne zdjecia :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety świat potrafi byc okrutny dla osób, które w pewnym stopniu wyróżniają sie z tłumu.. Fajnie, że są takie filmy, które otwierają oczy na podobne problemy.

    Mój blog - HELLO-WONDERFUL

    OdpowiedzUsuń
  5. Mądry post! :)
    Cudowne zdjęcia *_*
    Zapraszam do mnie asiaknebel.blogspot.com :) Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam wcześniej zamiar obejrzeć ten film, ale teraz już mnie całkowicie do tego zachęciłaś.
    Bardzo ładne zdjęcia!

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Okropne jest to, że niektórzy nie potrafią dostrzec charakteru, tylko wygląd takich osób ;/

    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie spotkałam się z gnębieniem ludzi z powodu tuszy, jednak widzę czasami, że niektórzy wyśmiewają się z osób z zespołem Downa. Osobiście nic bardziej mnie nie denerwuje niż mówienie złych i naprawdę niemiłych rzeczy na temat osób chorych. Może tacy ludzie są inni, ale to nie powód, by je obrażać. Osobiście sądzę, że konfrontacja z ludźmi borykającymi się z różnego rodzaju chorobami, mogą pomóc nam inaczej spojrzeć na świat i zrozumieć, że to, co bywa inne może piękne i pełne radości życia, która często nam umyka.
    Pozdrawiam, kochana :*

    blogtylkodlamnie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. śliczne zdjęcia!
    http://dirtyunicorns.blogspot.com/2016/06/we-stay-chill.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratuluję Ci tej recenzji/notki ! BArdzo dojrzale i obiektywnie podeszłaś do tematu. A ja zgadzam się z tym w 100 %. Szkoda, że bycie 'innym' w dzisiejszych czasach jest tak znienawidzone i takie osoby są gnębione :(

    Mój blog-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  11. Super recenzja ;) Uważam że to jest straszne co się dzieje, a takie przypadki zdarzają się wsze∂zie.
    Film musi być niezły.
    Obserwuję ;)
    Pozdrawiam!
    http://fanofbooks7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękne włosy, buty, dziewczyna, wszystko gra. Bardzo mi sie podoba Twoja recenzja :)
    Zdjecia tez super, widać, ze sprawia Ci to przyjemność ;)
    Buziole i zapraszam do mnie :)
    alexis-style.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ślicznie wyglądasz, a film może być ciekawy, ale ostatnio nie mam czasu oglądać :/
    blog-kilk

    OdpowiedzUsuń
  14. Super fotki!:) Stylizacja bardzo fajna:)
    madameeangela.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne zdjęcia! Niestety, ale ludzie często patrzą tylko jak wygląda człowiek na zewnątrz, a mało osób próbuje poznać wnętrze. Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny post, bardzo ładne zdjęcia, a buty cudowne :)
    https://aleksisaliss.blogspot.com/
    Dziękuje, że wpadłaś do mnie, pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  17. Zawsze sobie kogoś znajdą,żeby się pośmiać i to się raczej nie zmieni :/.
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. uwielbiam czarne stylizacja;) ty swją super zestawiłaś, minimalizm się ceni;)
    justbasicstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie widziałam tego filmu, ale na pewno go obejrzę. Lubie gdy film ma mocny przekaz, gdy zmusza do myślenia i gdy po obejrzeniu seansu nie wiem jak się nazywam (widziałam w życiu chyba trzy takie filmy) jednym z nich było Requiem dla snu- polecam! film o problemach i uzależnieniach, ale zrealizowany perfekcyjnie. O filmach mogłabym pisać i pisać, strasznie je kocham :) cudne zdjęcia! światkiem gnębienia nie byłam, ale wiem że to powszechne zjawisko. mam nadzieję że w takim przypadku karma wraca.
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne zdjęcia, masz bardzo ładne włosy :)
    Lubię czasem pooglądać filmy, z których niekoniecznie się pośmieję, ale które mają jakieś przesłanie, szczególnie jeśli chodzi o problemy związane z nietolerancją wśród rówieśników, które pokarzą jak takie zachowania wpływają na psychikę innych ludzi. Dobra recenzja! Pozdrawiam! http://nawiedzonadroga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. jest to bardzo smutne jak ludzie wyśmiewają się ze słabszych osób. świetnie wyglądasz ;)
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  22. Zależało Ci aby zachęcić mnie do obejrzenia tego filmu i zachęciłaś! Nie oglądam takich filmów często, raczej gustuję w romansach jednak ten film wydaje się być ciekawy :D
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękna zdjęcia i stylizacja :)
    Oglądałam ten film może z rok czy dwa temu. Jest to jeden z piękniejszych filmów jakie widziałam. Pokazuje on doskonale to, co się dzieje w naszym społeczeństwie. Bardzo wiele osób jest wyśmiewane przez swój wygląd czy styl bycia. Smutne jest to, że nikt nie widzi w tym problemu, a nawet dołącza się do tego rodzaju wyzwisk. Każda osoba, która wyśmiewa takie osoby powinna obejrzeć ten film, żeby zobaczyć do jakich sytuacji można dopuścić.

    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Filmy nie oglądałem ale z chęcią nadrobię :) A zdjęcia jak zwykle świetne!
    http://freshisyummy.blogspot.com/2016/06/into-you.html

    OdpowiedzUsuń
  25. Oglądałam ten film. Jego końcówka jest okropna (jeśli wiesz, o co mi chodzi), ale może dzięki temu ludzie uświadomią sobie, że gnębienie i wyśmiewanie się z kogoś tylko dlatego, że wygląda inaczej, jest okropne i może doprowadzić do tragedii...
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja na szczęście nie miałam takiej sytuacji , ale nie lubię takich rzeczy ..

    Zapraszam: http://velina-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetna sesja :) Filmu nie oglądałam, ale nadrobię ;)

    http://leyraa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. W szkole jest się prawie na każdym kroku gnębienia kogoś mocniej lub słabiej. Niestety. W stakich momentach jest mi wstyd, że moi rówieśnicy mogą być tak okrutni.
    Pozdrawiam,
    sajecka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Musze go obejrzeć, bo wydaje się genialny! ;D

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. filmu nie widziałam, ale byłam świadkiem, u mnie w klasie w gimnazjum uwzięto się na jedna osobą, ta dziewczyna nie miała zycia. A to wszystko dlatego ze zerwała z chłopakiem. Niektórzy maja za nudne zycie i muszą wyzywac się na innych/Karolina

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie oglądałam nigdy tego filmu, ale wydaje się ciekawy i z pewnością kiedyś po niego sięgnę. Świetne zdjęcia :)!
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie oglądałam tego filmu :)
    Zapraszam do mnie :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo ładne zdjęcia!
    Przejrzałam całego bloga i bardzo mi się spodobał!
    Zapraszam do siebie! Bardzo proszę również o pomoc w kliknięciu w kilka linków!
    http://thevogueboxx.blogspot.com/2016/06/140616-bang-good.html

    OdpowiedzUsuń
  34. Muszę obejrzeć :) Ciekawy post :*
    http://pozytywnemy.blogspot.com/2016/06/jestes-piekna.html

    OdpowiedzUsuń
  35. Nie rozumiem czy ludziom sprawia przyjemność poczucie, że przez ich słowa ktoś czuje się źle? Jeśli tak - to potwory, a jeśli nie - po co to robią? Jeśli nie mam do powiedzenia nic miłego, to nie odzywam się w ogóle... Ja po prostu takich ludzi nie rozumiem.

    Pozdrawiam gorąco ♡♡♡
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  36. You look so gorgeous, I love your shoes so much!

    Check out my blog if you want: www.theglamandglitter.com

    Tamara xxx

    OdpowiedzUsuń
  37. Ślicznie wyglądasz! :) Bardzo ciekawy post :*
    Zapraszam: http://allixaa.blogspot.com/ , jeśli ci się spodoba zaobserwuj :*

    OdpowiedzUsuń
  38. masz przepiękne włosy! mogłabyś dodać jakiś post na temat tego, jak je pielęgnujesz? :) obserwujemy? ;)

    pozdrawiam cieplutko, zapraszam! JUST EMSi
    INSTAGRAM
    odpowiadam na każdą obserwację

    OdpowiedzUsuń
  39. Fajnie, że cię znalazłam. Śliczne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń

★ Każdy nowy obserwator/komentarz motywuje mnie do dalszej pracy
★ Zostaw link do swojego bloga a postaram się zajrzeć
★ Weryfikacja obrazkowa wyłączona
★ Nie bawię się w "obserwacja = obserwacja", jeżeli mój blog ci się podoba to zaobserwuj, jeżeli twój mi się spodoba zrobię to samo
★ Jeżeli chcesz napisać tylko coś w rodzaju "fajny blog, wpadnij do mnie" to sobie daruj

Zaula, 2017