29 kwietnia 2017

13 Reasons Why

Selena Gomez - Kill Em With Kindness (Acoustic/Audio)



Dłuższy weekend przed egzaminami pozwolił mi znaleźć czas na obejrzenie nowego serialu, którego producentką jest moja idolka – Selena Gomez. Mowa o „13 Reasons Why” co w polskim tłumaczeniu oznacza „13 powodów”. Z tego, co mi wiadomo, został on stworzony na podstawie książki, której niestety jeszcze nie miałam okazji przeczytać, więc trudno napisać mi jakiekolwiek porównanie. Chętnie jednak przedstawię wam odczucia towarzyszące mi podczas oglądania trzynastu odcinków pierwszego sezonu.

Fabuła opiera się na samobójstwie Hannah Baker. Dziewczyna przed śmiercią nagrywa kasety, na których opowiada o powodach swojej śmierci. Każda z nich poświęcona jest jednej osobie, która w jakiś sposób – mniejszy lub większy – przyczyniła się do jej śmierci. Ukazuje życie nastolatków z USA, w którym psychiczne i fizyczne znęcanie się na innych jest na porządku dziennym. Jest o ignorancji, przyjaźni, ukrytej miłości i wszystkim, czego często nie widzimy – albo nie chcemy widzieć. Przez wszystkie odcinki obserwować możemy jak na kasety reaguje jeden z jej przyjaciół – Clay, który znalazł nagrania przed drzwiami swojego domu. Hannah na wypadek zniszczenia przez kogoś planu, w którym ludzie mieli wysłuchać wszystkich kaset i przekazywać je dalej, podarowała drugi zestaw kaset przyjacielowi, który przez cały serial pilnował, by Clay przesłuchał wszystko – to było bardzo ważne. Cała historia jest przedstawiona w dość specyficzny sposób, ale serial nie traci przez to na wartości, a wręcz przeciwnie – nieco zyskuje. Ludzie pracujący przy ekranizacji książki postarali się, by wszystko wyglądało dość realistycznie i muszę przyznać, że naprawdę im się to udało.
Na początku miałam mieszane uczucia i przedstawiona historia nieco mnie nudziła, ale kaseta samego głównego bohatera jakby przekonała mnie do tego serialu. Wstawiane sceny z przeszłości były nieco zagmatwane. To, co się na nich znajdywało, z jednej strony ciekawiło, a z drugiej od tego wszystkiego aż bolała mnie głowa, ale zawsze trzeba się przemóc przez kilka pierwszych odcinków żeby dotrzeć do tych najlepszych. Całość sprawiła, że miałam niezły mętlik w glowie i zadawałam sobie naprawdę sporo pytań, na które mam nadzieję zobaczę odpowiedź w drugim sezonie – o ile taki powstanie.
Serial uświadamia, że warto zwracać uwagę nie na to, co dana osoba krzyczy, tylko na drobne sytuacje, które mogą okazać się później bardzo istotne, a które niestety często zostają przemilczane. Jak możecie się domyślić w serialu ukazana jest również śmierć Hannah, która tak jak reszta scen została przygotowana w bardzo rzeczywisty sposób. Każdy z nas wokół siebie ma pewnie chociaż jedną osobę, która była wyśmiewana lub prześladowana - nie przechodźcie obok tego obojętnie. Zawsze musicie mieć na uwadze to, że wy także możecie rozpocząć ciąg wydarzeń, które będą powodem czyjejś śmierci. Serial może wiele nauczyć każdego, przyjaciółkę, znajomego, rodzica, nauczyciela czy obcą ci osobę. Przedstawione sceny skrywają w sobie wiele tajemnic i sytuacji, których właściwie nikt się nie spodziewał, ale nie jest to nic w rodzaju powieści detektywistycznej. Historia jak i popularność serialu nie pozwalają przejść obok niego obojętnie i zdecydowanie warto polecać go dalej. Chętnie zdradziłabym wam więcej, ale myślę, że sami powinniście zobaczyć ten serial i przeżyć to razem z nimi.












| blouse - Vero Moda | necklace - bornprettystore |

Jeśli mieliście już okazję obejrzeć 13 Reasons Why, koniecznie podzielcie się swoją opinią w komentarzu!

81 komentarzy:

  1. Jakiś czas temu skończyłam oglądać 13 powodów i muszę przyznać, że moim zdaniem to jeden z najlepszych seriali, który miałam okazję obejrzeć. Fabuła wciągająca, czasami dołująca (ale ja to lubię!) i ciekawi bohaterzy. Jak najbardziej polecam :D
    Zdjęcia bardzo ładne, podobają mi się te na tle deszczu (?) :D
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Zwykle wolę filmy od seriali, ale ten jest naprawdę świetny.
    Dobrze, że jest majówka, to obejrzę cały sezon.
    Ładne zdjęcia!

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Serial obejrzałam bardziej z braku czegoś innego do oglądania i muszę przyznać, że najbardziej mnie irytował Clay, a potem Hannah xD Takich "poważnych powodów"było tam może z dwa, trzy. Kaseta o Alexie, była dla mnie wylaniem żalów biednej dziewuszki, która straciła przyjaciela. Była dla mnie bezsensową próbą obwinienia i tyle. Serial w sumie nie był zły, ale jakoś nie jestem do niego przekonana xd

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o tym filmie, ale już jestem go ciekawa :)
    Pięknie Ci w czerwieni! *.*
    -Mój blog-

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądałam to, podobało mi się nawet ;)

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Obejrzałam 13 rw. Ten serial mną wstrząsnął, długo nie mogłam się po nim pozbierać. W nocy myślałam o Hannie Baker zamiast spać, ogólnie rozmyślałam nad losami pozostałych bohaterów.
    Cały serial był wg mnie bardzo ciekawy, intrygujący i mający w sobie naprawdę mądre kwestie.
    Nie podobał mi się tylko koniec, myślę, że reżyser serialu mógł dodać coś więcej, nie zwykłe jechanie samochodem Tony'ego, Claya i dwójki pozostałych...
    Kto jest twoim ulubionym bohaterem? U mnie to zdecydowanie Hannah, Tony , Alex i Jessica.
    Cieszę się, że napisałaś taką recenzję. Mam nadzieję, że serial zdobędzie jeszcze większe grono widzów, a ja już zamówiłam książkę na podstawnie której właśnie pojawił się ten serial ! :D
    Pozdrawiam
    Nika

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna stylizacja :) Nie oglądałam tego serialu, ale w wolnej chwili obejrzę :)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki mojej współlokatorce widziałam ostatnie 3 odcinki i przed długi weekend chyba nadrąbie początek
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  9. ja właśnie wczoraj zaczęłam oglądać ten serial i stwierdzam, że jest cudny <3
    Po klikane
    zapraszam
    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie wyglądasz, ślicznie ci w czerwieni :*
    allixaa.blogspot.com - klik

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnio jest szał na ten serial, wszyscy go oglądają. Ja jakoś nie mam motywacji na żadne seriale. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądasz świetnie!:)
    Ja też oglądałam serial, troszkę mnie nudził ale z drugiej strony tez ciekawil :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja nie mogłam się doczekać, aż obejrze ten serial, bo czekałam na niego dobre kilka lat! (od kiedy Selena wykupiła prawa do ekranizacji, czy coś takiego :D) Serial bardzo mi się podoba i jest 1 serialem, który obejrzałam do końca! Według mnie serial uczy, że musimy zwracac uwagę na to co mówimy i robimy, bo możemy doprowadzić do tragedi. Serial godny polecenia!

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaczęłam oglądać ten serial, jednak tak jak mówisz wydaje mi się on trochę nudny. Może dlatego, ze jeszcze nie dotarłam do kasety Claya :) zapraszam do siebie: http://makeupcoscokocham.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Hi. I am following your blog and I hope you follow back.

    OdpowiedzUsuń
  16. Masz cudowne włosy, zazdroszczę, wyglądają na super zdrowe i takie puszyste :)


    jzabawa11.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Puszyste może i są, jest ich do tego całkiem sporo, ale do zdrowych niestety trochę im jeszcze brakuje!

      Usuń
  17. Jeszcze nie oglądałam odcinku z kasetą Claya, ale jak na razie i tak bardzo mnie zaciekawił :)

    OdpowiedzUsuń
  18. nie przepadam za serialami ;) ładne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  19. Klimat jaki utworzył się podczas czytania był nieziemski. Myślę, że dużą zasługą jest piosenka i Twoja dobra znajomość serialu. Ja również miałam okazję obejrzeć 13 powodów. Serial bardzo mnie dotknął. Na prawdę, bardzo. W niektórych momentach widziałam tam siebie, co wcale nie było przyjemne. Trudno było mi przez niego przebrnąć, ale każdy kolejny odcinek sprawiał, że chciałam wiedzieć co będzie dalej. Sam serial wzbudził we mnie wiele emocji i zachęcił do przemyśleń. Tak dobrze mi się czytało Twój tekst, że przy końcu uroniło mi się troszeczkę łez.
    ig: oliwiaoleszczyk
    littleredcherrysmile.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne zdjęcia *-* Świetny blog :D

    Obserwuję i zapraszam do mnie :
    http://anggiex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Najlepszy serial życia. Ostatnie odcinki to mistrzostwo, już wyczekuję drugiego sezonu. Przepiękne zdjęcia!
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. super jest ten serial ! Świetna stylizacja <3
    Zapraszam do siebie kochana <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Oglądałam ten serial i pokochałam, a najbardziej głównego bohatera. Śliczne zdjęcia!

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Beautiful outfit ^_^

    New post https://adrianafashionpuzzle.blogspot.rs/

    https://www.instagram.com/adrianafashionpuzzle/

    OdpowiedzUsuń
  25. Really like this serie!

    great post!

    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  26. Dużo słyszałam o tym serialu, lecz nie miałam okazji go jeszcze obejrzeć. Wiele moich znajomych, którzy go już oglądali twierdzą, że jest bardzo zagmnatwany i, że na początku ich poprostu nudził, lecz w pewnym momencie staje się ciekawy :)

    Blog leci do obserwowanych :)

    http://agrafka-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Pierwszy raz spotykam się z tym tytułem, ale widać jest bardzo ciekawy. Bardzo fajna luźna stylizacja :)
    www.moda-eny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. I have a beautiful blog. I follow you. I hope you will follow me too

    OdpowiedzUsuń
  29. Również śledzę ten serial, jest interesujący. :)
    Cudowne zdjęcia :)
    http://zatrzymacchwileulotne.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  30. Jakoś nigdy nie mogę się zabrać za oglądanie jakiegokolwiek serialu.

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Cool post and photos are very beautiful! I like your blog <3
    Julia Shkvo

    OdpowiedzUsuń
  32. This serie is amazing. I love your outfit.
    Kisses!

    galerafashion.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Właśnie szukam jakiegoś nowego serialu więc może być on dobrym wyborem. Jesteś prześliczna!
    rosjanka-oficjalnie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Nice post! I love the song you featured in it. I really like the necklace as well. :D

    http://couturecase.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Amazing photos dear!

    http://iameleine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Wow!! Wyglądasz bosko <33 Cudowna sesja :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Wszędzie te 13 powodów :). O książce to już nikt nie wspomni, a książka to cudo. Serial obejrzę jak się wszystkim znudzi haha
    Zapraszam do mnie, jeśli interesują cię kryminały www.pod-lodem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Czerwień u brunetek wygląda zjawiskowo ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. Też go obejrzałam podczas majówki i bardzo mi się podoba. Myślę, że wiele osób powinno to obejrzeć. Szkoła też była dobrze przedstawiona, najlepiej wszystko zamieść pod dywan.
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  40. Love your red top. I haven't seen 13 reasons why but it seems like everyone is loving it.

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Super jest ta akustyczna wersja piosenki. Ta czerwona koszulka ma piekny kolor i jest super elementem widac ja na kazdym zdjeciu i tak super pasuje. A co do opisu serialu zaczekam czytac ale nie chce czytac spojlerów bo sama zamierzam sie w koncu wziac za te 13 odcinków bo skyszalam ze sa swietne. Powidzenia na egzaminach, buziaki

    http://caiawichowska.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  42. Pięknie tu u Ciebie. Bardzo inspirujesz ♥ Obserwuję bo warto!

    Last Dream By Me *KLIK*

    OdpowiedzUsuń
  43. Uwielbiam ten serial! :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. Beautiful red-ish outfit!! Suits great on you! :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Widzę, ze szafa mamy skrywa wiele wspaniałych perełek! :)
    Świetnie wyglądasz!
    Serial obejrzałam w dwa dni. Był niesamowity. Naprawdę KOCHAM GO. Ostatnio też przeczytałam książkę. Wiele szczegółów się różni. Ale gdyby nie zmiany reżysera to wątpię czy ktokolwiek by to oglądał. Pierwszy raz mogę stwierdzić, że ekranizacja bardziej mi się podoba :)
    Co do serialu jest naprawdę wyjątkowy. Pokazuje jak ludzie krzywdzą, czasami nieświadomie. Że czasami nie widzą smutku i wołania o pomoc drugiego człowieka, bo są zaślepieni swoim ego. Cudowny serial. Każdy powinien go obejrzeć i wyciągnąć z niego jakieś wnioski :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Bluzeczka mi się bardzo podoba, super krój ;)

    http://kataszyyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  47. Great tv series (:
    Thanks for your lovely comment on my blog!

    CM | XIII.

    OdpowiedzUsuń
  48. Uwielbiam ten serial!
    Pięknie!

    Zapraszam na nowy wpis!
    ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM




    OdpowiedzUsuń
  49. Słyszałam o tym serialu, fabuła ciekawa.
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  50. loving this casual look!

    www.prettyinleather.net

    OdpowiedzUsuń
  51. you look gorgeous! <3

    xoxo, rae
    http://www.raellarina.net/

    OdpowiedzUsuń
  52. Such amazing look dear,I love it!

    I'm following you on GFC :)

    mystylishcorner.blogspot.ba

    OdpowiedzUsuń
  53. Słyszałam wiele o tym serialu i na pewno zabiorę się za niego jak będę mieć trochę więcej czasu, bo wydaje się ciekawy

    http://by-koni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  54. Słyszałam o nim wiele przychylnych recenzji i jestem go bardzo ciekawa :D, czeka na mojej liście do obejrzenia. Pozdrawiam! /Klaudia
    NASZ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  55. Obejrzałam cały serial zaraz po tym jak wyszedł ale szło mi to bardzo wolno, byłam zupełnie jak Clay! Fajnie piszesz, więc chyba zostanę na dłużej :) Na wejściu bardzo spodobała mi się twoja grafika + śliczne zdjęcia! Przy okazji zapraszam do przeczytania mojej książki młodzieżowo-detektywistycznej z wątkiem romansu:
    Pod Lodem

    OdpowiedzUsuń
  56. Obejrzałam połowę pierwszego odcinka, ale jakoś mnie nie zachwycił, chyba już wyroslam z takich seriali z akcją w liceum, ale książkę bym przeczytała :P

    >> vanillia96.blogspot.com <<

    OdpowiedzUsuń
  57. Ja jeszcze nie oglądałam tego serialu i chyba się za niego nie zabiorę. Bardzo ładnie Ci w czerwonym! :)
    http://justlittlewhiner.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  58. Nie znam serialu, aktorke owszem.
    Wygladasz cudownie, a wlosy z checia bym ukradla!

    OdpowiedzUsuń
  59. Słyszałam o tym serialu i chętnie bym go obejrzała, jak już pokończę wszystkie inne zaczęte :D

    egzemplarz(klik)

    OdpowiedzUsuń
  60. Nice outfit

    http://www.blackdressinspiration.com

    OdpowiedzUsuń
  61. Słyszałam o tym serialu i myślę, że we wakacje jak będę mieć więcej czasu go obejrzę. Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  62. Lubię filmy, które dają do myślenia, szczególnie o takich... delikatnych tematach, do których sama mogę się odnieść. Słyszałam wcześniej o tym filmie, ale zapomniałam o nim. Jestem bardzo ciekawa co jest w tych kasetach. Ciekawią mnie reakcje bliskich na ostatnie słowa samobójców, jak i też same słowa. a kiedy związane jest to też ze znęcaniem się, tym bardziej jestem ciekawa, co ofiara chciałaby takim osobą powiedzieć. Muszę obejrzeć. :D

    Oczyoutsidera blog

    OdpowiedzUsuń
  63. Bardzo ładne zdjęcia. Wczoraj obejrzałam ostatni odcinek 13 reasons why. Co tu powiedzieć.. serial jest naprawdę piękny, wzruszający, wzbudza napięcie.Ostatnie odcinki są najciekawsze według mnie. Nie mogę doczekać się 2 sezonu.
    https://imcaroline14.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  64. Napisałam tam chyba film, ale chodziło mi o serial XD

    OdpowiedzUsuń
  65. Ślicznie ci w czerwonym :) Planuje zacząć oglądać ten serial!

    Pozdrawiamy cieplutko,
    www.twinslife.pl (klik)

    OdpowiedzUsuń
  66. Lovely post! Maybe we could follow each other on GFC and instagram @djonovic_milica? If yes, follow me and I follow back as soon as I see it.
    Let me know with a comment on my Blog

    http://intonezzee.blogspot.com/

    kisses

    OdpowiedzUsuń
  67. Hej! Świetny post, jesteś naprawdę megaaa śliczna :)

    obserwuje i zapraszam do mnie :
    http://milentry-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  68. Hi! Wonderful pics and i love your outfit! Maybe follow to follow, tell me that i know?

    https://magicnisvetlepote1.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  69. Kurcze, tyle osób już mówi o tym serialu, że chyba czas najwyższy wyrobić swoją opinię ;) Niedawno skończyłam The vampire diaries, jestem bardzo zdruzgotana całym zkończeniem, ale jeśli ty jeszcze nie miałaś okazji tego oglądać - zdecydowanie polecam. W ciągu majówki obejrzałam też Riverdale - czekam na ostatni odcienk sezonu, też mogę to polecić, chociaż tvd i tak wygrywają! Pieknie wyglądasz, kochana! Pasuje Ci ten kolor! ;)

    Pozdrawiam ♥,
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  70. You look so amazing! Great style!
    www.recklessdiary.ru

    OdpowiedzUsuń
  71. Coraz głośniej robi się o tym serialu :P
    przymierzam się do oglądania, fakt, że producentką jest Selena zachęca jeszcze bardziej ;)
    link kliknięty, bardzo dobrze wychodzisz na zdjęciach ;)
    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  72. Ładne zdjęcia :).
    Słyszę ciągle o tym serialu i chyba w końcu zacznę go oglądać :D. Choć na razie oglądam "Shameless" i polecam :).
    Mój blog. KLIK :)

    OdpowiedzUsuń
  73. good girl with nice style.

    OdpowiedzUsuń
  74. Somebody necessarily help to make severely articles I would state.
    That is the first time I frequented your website page and so far?
    I surprised with the analysis you made to create this particular publish amazing.

    Magnificent job!

    OdpowiedzUsuń
  75. So in swinger circles is it that much different. I was sure she was going to beat the living daylights out of me.

    OdpowiedzUsuń

★ Każdy nowy obserwator/komentarz motywuje mnie do dalszej pracy
★ Zostaw link do swojego bloga a postaram się zajrzeć
★ Weryfikacja obrazkowa wyłączona
★ Nie bawię się w "obserwacja = obserwacja", jeżeli mój blog ci się podoba to zaobserwuj, jeżeli twój mi się spodoba zrobię to samo
★ Jeżeli chcesz napisać tylko coś w rodzaju "fajny blog, wpadnij do mnie" to sobie daruj

Zaula, 2017